Programma zaterdag 19 november 2016

Aanvangstijd 20:15 uur
Locatie Kloosterkerk
Uitvoerenden Geerten van de Wetering m.m.v. Residentie Kamerkoor o.l.v. Jos Vermunt

Programma 2e Jubileum concert 50 jaar Marcussen orgel

J.S.Bach (1685-1750)
Toccata F-dur (BWV 540)
Z. Kodály (1882-1967)
Laudes Organi (1966)
S. Reda (1916-1968)
Marienbilder (1951)
D. Manneke (1939-  )
Aube, Symphonie pour choeur et orgue (2016)
M. Reger (1873-1916)
Choralfantasie über ‘Hallelujah, Gott zu loben!'

Het werk van Daan Manneke is geschreven voor vier koren die verspreid in de ruimte van de kerk zullen staan, wat resulteert in vele muzikale lagen en een grote klankrijkdom; later in het stuk wordt één koor geformeerd onder het orgel. Vanaf 19.45 uur geeft Daan Manneke een inleiding over zijn compositie Aube.

Tevens zullen tijdens dit concert de resultaten van het nieuw aangebrachte zwelmechaniek voor het eerst te horen zijn. Voor meer informatie klik hier.

Dit concert is mede mogelijk gemaakt door:

 

Informatie over de uitvoerende(n)

Geerten van de Wetering (1985) studeerde orgel en improvisatie bij Jos van der Kooy en kerkmuziek en koordirectie bij Theo Goedhart aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag, met als bijvakken piano en zang. Daarnaast volgde hij diverse masterclasses en studeerde hij politicologie aan de Universiteit Leiden. Na het behalen van zijn mastergraad orgel studeerde hij in Wenen bij Roman Summereder (20e eeuwse muziek) en Peter Planyavsky (improvisatie). Geerten is organist van de Kloosterkerk te Den Haag en dirigent van het Wassenaars Kamerkoor.

Hij heeft een breed repertoire met bijzondere interesse voor 20e eeuwse en hedendaagse muziek en speelde diverse premières. Geerten geeft regelmatig solorecitals en concerteerde op uiteenlopende podia, waaronder het Concertgebouw Amsterdam. Daarnaast treedt hij op in kleinere bezettingen, onder meer met zijn broer Bert van de Wetering (bas/bariton), en werkt regelmatig samen met koren en orkesten. Hij voerde o.a. concerten voor orgel en orkest uit van Francis Poulenc en Paul Hindemith. Bovendien zet hij zich er voor in het orgel aan een breder publiek te presenteren door het instrument te combineren met andere kunstdisciplines, bijvoorbeeld in producties met orgel en dans en orgel en elektronische muziek.