Programma woensdag 16 december 2015

La Cappellaccia: Christien van 't Hof (sopraan), Stephanie Gericke (mezzosopraan), Pieter de Goede (tenor), Gerard Smits (bas)

Programma Kerst uit alle windstreken

1. Psallite/Singt und klingt

Frankrijk 1530, zetting: Michael Praetorius (1571 - 1621)

2. Stille Nacht

Franz Gruber (1787-1863)

3. Hoe leit dit kindeke

Oud Hollandse melodie, zetting: Herman Strategier (1912-1988)

4. In 't stalleken van Bethlehem

Oud Hollandse melodie, zetting: Jetse Bremer (1959)

5. Entre le boeuf et l'âne gris

Oud Franse melodie

6. Dobry wecir tobi

Oekraïens kerstlied, zetting: Kyrylo Stecenko (1882-1922)

7. Jul, jul, strålande jul!

Gustaf Nordqvist (1886-1949)

8. En etsi valtaa, loistoa

Jean Sibelius (1865-1957)

9. Pechka

Japans winterlied, zetting: Sei Sugie (1969)

10. Sweete was the song the Virgine soong

Engels carol, zetting: Thomas Hamond (d.1662)

11. In the bleak midwinter

Gustav Holst (1874-1934)

12. White Christmas

Irving Berlin (1888-1989), zetting: Kees Veldhuis

La Cappellaccia  is opgericht in 2005 en bestaat uit vier professioneel geschoolde zangers: Christien van 't Hof (sopraan), Stephanie Gericke (mezzosopraan), Pieter de Goede (tenor) en Gerard Smits (bas).
De kwartetleden wonen in verschillende streken van het land en zongen resp. zingen o.a. bij het Nederlands Kamerkoor, Cappella Amsterdam, De Nederlandse Bachvereniging en het Bachkoor Holland.
La Cappellaccia treedt op met eigen programma‘s of als solistenkwartet samen met koren. Ook werken ze regelmatig samen met diverse instrumentalisten. In 2010 en 2012 reisde het kwartet met verschillende programma's door het noorden van Duitsland. Een derde concert tournee is gepland voor de zomer 2016.

Christien van 't Hof studeerde zang in Amsterdam bij Charles van Tassel en later bij Hieke Meppelink. Interpretatielessen volgde zij bij Peter Kooij. Ze zong geruime tijd bij De Nederlandse Bachvereniging en Cappella Amsterdam, tegenwoordig bij het Bachkoor Holland. Zij treedt vaak op als soliste bij koren en ensembles. Recent zong zij als soliste bij het Combattimento Consort Amsterdam in Hilversum. Met Pieter de Goede richtte zij in 2005 het Vocaal Kwartet La Cappellaccia op.

Stephanie Gericke bezocht van haar 5de tot haar 19de jaar een koorschool in Duitsland. Daarna studeerde zij in Hannover schoolmuziek om vervolgens zang te studeren in Den Haag. Ze treedt regelmatig op als soliste in het lied- en oratoriumrepertoire, o.a. met het Concertgebouw Kamerorkest en het lied duo Duo Cicogna. Sinds 2008 is zij als docente verbonden aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Sinds 2006 maakt ze deel uit van La Cappellaccia.

Pieter de Goede studeerde zang bij Jan van Zelm (Conservatorium Groningen) en later bij Max van Egmond. Hij is verbonden aan het Bachkoor Holland. Ook als solist treedt hij regelmatig op, o.a. in de Kleine Zaal van het Concertgebouw met het Liszt-Ferenc Chorus. Samen met Christien van 't Hof richtte hij in 2005 La Cappellaccia op.

Gerard Smits studeerde schoolmuziek en zang in Amsterdam. Hij had les van o.a. Max van Egmond. Hij zong geruime tijd bij De Nederlandse Bachvereniging. Ook was hij project lid van het Nederlands Kamerkoor. Hij is dirigent van een aantal koren in Haarlem en Hoofddorp geweest en zingt verder ook als solist. Sinds 2007 maakt hij deel uit van La Cappellaccia.