Programma woensdag 4 oktober 2006

Isabel Delamarre, sopraan; Jan Hage, orgel

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Uit: Johannespassion:
- Zerfließe, mein Herze

Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Uit: Athalia
- Through the land so lovely blooming

Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Uit: Messiah
- Rejoice

Joseph Haydn (1732-1809)
Uit: Kleine Orgelmesse
- Benedictus

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Uit: Messe in c-moll
- Et incarnatus est

Isabel Delemarre is afgestudeerd in "Klassieke Zang" aan het Conservatorium in Den Haag. Zij begon haar studie aan de Musikhochschule te Heidelberg/Mannheim. Vanaf 2000 studeerde zij aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Maria Acda en Lenie van der Heuvel. In haar eindexamenjaar volgde zij het programma van de opera-basisklas. In mei 2005 behaalde zij het diploma "Klassieke Zang". Isabel volgde masterclasses bij Christine Schäfer, Margreet Honig, Jill Feldman, Michael Chance en Hilde Zadek en wordt momenteel gecoached door Meinard Kraak. Isabel heeft een heldere sopraanstem die uitermate geschikt is voor soubretterollen. Zo vertolkte zij in 2003 de rol van Ciboletta in "Eine Nacht in Vendig" en in 2005 de rol van Lisa in "Gräfin Mariza" bij de Troubadours uit Oegstgeest. Verder concentreert zij zich vooral op oratoria maar zingt ook met veel plezier kamermuziek en in muziektheaterproducties. In de loop der jaren heeft Isabel een breed repertoire opgebouwd. Isabel trad op met het Volendams Operakoor, bij het Yo! operafestival in Utrecht met Muziektheater Transparant, het festival "Steve Reich in Den Haag" en zong in een concertante uitvoering van "Beatrice et Bénédict" (Berlioz) de rol van Heró o.l.v. Kenneth Montgomery.

Jan Hage volgde orgellessen bij Kees van Eersel en studeerde vervolgens orgel (docent Jan Welmers), Theorie der Muziek aan het Utrechts Conservatorium, Muziekwetenschap aan de Rijksuniversiteit Utrecht en Kerkmuziek aan het Nederlands Instituut voor de Kerkmuziek te Utrecht.Vervolgens studeerde hij gedurende twee jaar orgel bij André Isoir aan het Conservatoire National de Région te Boulogne-Billancourt. Hij rondde deze studie af met het behalen van de Prémier Prix "à l'unanimité du Jury". Hij won eerste prijzen te Leiden, Bolsward, Schaffhausen en Poitiers. Jan Hage geeft vele concerten in binnen- en buitenland en maakt radio- tv- en cd-opnames. Als componist schreef hij werken voor uiteenlopende bezettingen. Jan Hage werd in 1995 benoemd als organist van de Kloosterkerk in Den Haag. In 2006 ontving hij de Médaille d'argent van Société Arts-Sciences-Lettres te Parijs vanwege zijn verdiensten voor de Franse orgelcultuur. Hij is artistiek adviseur van de Stichting Kunstcentrum Kloosterkerk en organiseert in die hoedanigheid de pauzeconcerten.