Programma woensdag 6 augustus 2014

Johan Hermans, orgel, Hasselt

Georg Böhm (1661 - 1733)
Partite über "Ach wie nichtig, ach wie flüchtig"
J.S. Bach (1685 - 1750)
Aria "Erbarme dich" (Mattheuspassion)
(transcriptie door Maurycy Merunowicz)
Philip Glass (1937)
Mad Rush
John Campbell MacLagan (1904 - 1927)
Bach's Strathspey

Johan Hermans

dankt zijn internationale reputatie als concertorganist aan succesvolle optredens in steden als Sydney, Parijs, Osaka, New York, Moskou, Melbourne, Londen, Hong Kong, Brussel, Adelaide, Lillehammer, Milaan, Rio de Janeiro, Singapore, St. Petersburg en Washington D.C.
Johan gaf wereldwijd voordrachten en masterclasses aan muziekhogescholen en universiteiten, maakte opnames voor verschillende radio- en Tv-zenders in Europa, Amerika en Australië en nam Cd's op voor verscheidene internationale Cd-labels. Hij beheerst een uitgebreid repertoire met werken van de 14de tot de 21e eeuw en bracht wereldpremières van nieuwe, hedendaagse orgelwerken.
Hogere muziekstudies in Leuven, Luik en Pistoia (Toscana) sloot hij af met een Hoger Diploma (Prix d'Excellence) voor Orgel en een tiental Eerste Prijzen en certificaten.
Hij doceert o.a. orgel aan de Stedelijke Academie Genk en het Stedelijk Conservatorium van zijn geboortestad Hasselt, waar hij ook kathedraal- en stadsorganist is. In 2005 werd hij onderscheiden door de Société Académique "Arts - Sciences - Lettres" te Parijs, in 2013 een tweede maal.
Meer info op www.johanhermans.com